majafrii

Alla inlägg under augusti 2013

Av Maja - 31 augusti 2013 21:06

°°°°°

 

Det är som mitt andra hem nästan

det finns inget som är så befriande, man kan vara lite nervös ibland, men när man väl tänker igenom det så blir det bara pinsamt ju mer du inte öppnar upp dej, för då blir du ingen bra skådespelare, om du bara visar fram fötterna och vågar agera å känner det som att du äger scen, då kan du bli riktigt jävla bra!

 

°°°°°

 

kommer aldrig glömma första uppträdandet av nick och aisha, den stora pjäsen jag var med i, när vi spelade för en gymnasie klass, precis innan jag gick in på scen fick jag en sån jäkla kick ett rus genom hela kroppen! det var sjukt jag gick ut å ägde scenen totalt!

en annan vuxen som var med i pjäsen hade sagt till min mamma efter att jäklar jag vet inte vad som hände med din dotter, från att ha varit bra mn endå lite tillbakadragen så ba boooom nått hände!

 

jag kände det själv, jag vill ebevisa att teater är inte täntigt det är riktigt jävla tufft å du är så jävkla modig om du  vågar ställa dej där på scenen!


°°°°°

 

jag har bytt grupp, eliiiit ;) hahah

nej men detta kommer bli grymt

 

Av Maja - 31 augusti 2013 20:55

°°°°°

 

Jajjamänsan i och med att en stor del av mitt liv går i riktinig mot mode hade jag tänkt att jag måste ha fler mode inspererande inlägg!

vet att det finns flera som tycker att sånna som lägger upp dagen outfit är skittöntiga, att man bara vill visa upphur mkt pengar man har osv osv...

men jag gör det verkligen inte därför för det mesta i min garderob är köpt på h&m

jag kommer lägga upp outfits lite då och då när jag känner för det!

jag kommer lägga upp insperations bilder som kan relatera till mode elr bara helt vanliga inspobilder!

°°°°°

 

så över till min outfit igår så var väldigt simpel

jag tog en kofta som igenltigen är min moders men jag har typ halft snott den ;)

som är i en mossgrön färg, lite höstigt, jag vill inte lägga in för mycket färg vill hålla det till den simpla delen

tar ett par svarta jeans och en vit t-shirt som är ganska sladdrigt tyg

till detta ska man väl igenligen ha ett par boots elr liknande kängor

jag skulle kunnat tagit mina dr.martens men jag får så lätt skavsår, jag vet att de jag behöver göra är att gå in dom men det är jobbig att jag behöver gå typ 10 min sen börjar det komma!

så jag tog mina vanliga convers


och en simpel sminkning hlet vanlig

en lätt hästsvans och mormors kors runt halsen! <3

   

Av Maja - 29 augusti 2013 18:30

°°°°°

 

Dessa 2 senaste dagar som varit har varit lyckade!

är så sjukt trött nu dock!

i förrgår på morgonen paddlade jag å min klass iväg på upptäcksfärd!

nej men vi paddla å paddla å paddla! har sån himla träningsvärk å ont i hela kroppen!

vi hade även ett franskt filmteam som var med och filmade oss, man kommer kunna se oss i fransk TV i slutet av september tror jag de var! (Y)

vi stannade å åt lunch! packade upp våra stormkök å grejer1 kände mej som en riktig vildmarkskämpe

vi gled iväg mot ön vi skulle övernatta på!

där laga vi tacos, hade en lägereld, byggde vindskydd å dom som hade tält ställde upp dom!

vissa bada! det var riktigt mysigt faktiskt!

igår dagen då vi paddlade vidare hemmåt, hade vi riktigt mycket motvind vilket var riktigt jobbigt!

armarna fick slita ordentligt!

när vi sedan kom hem skulle vi packa ur all packning å tvätta kajakerna! alla var super trötta å ville hem! :P

jag kom hem runt 5, då jag sedan skulle iväg igen med halv 6 bussen in till handen där jag skulle möta upp Vilma å Emma, vi köpte massa godis och läsk, gick sedan å beställde pizzor

gick till moa mötte upp en annan Emma, knackade på hos Moa, shit va chockad hon blev!

Ja min underbaradste Moa fyllde 15 igår! å för ca 1 vecka sedan, nr jag precis höll på att somna vakna jag av att vönta Moa fyller år snart!!!!! jag kolla almenackan, yes 1 vecka kvar! hmm... Moa är min bästa vän jag måste hitta på nått riktigt bra! jag bjöd in lite brudar i en kik konversation!

ni ser sms:et nedan jag låg å grät när Moa hade skickat det till mej igår på kvällen när jag kommit hem!

         

Av Maja - 21 augusti 2013 15:58

Var med klassen i stan på 2 utställningar idag..... De var inte speciellt kul... Sen fick vi typ bara 2sek på oss att käka!! Nej men seriusly! Jag å Alice hade typ 8 min på oss att käka!! När vi slutat drog jag å embla till Slussen å träffa Jesper (Y) det var mysigt! Nu sitter jag på G hem på bussen! Är trött... -.- å imorrn ska vi till ornö, å båten hår 08.30 Måste ju gå upp astidigt!!
Å jag är hungrig! Hahah shit bitter brud :') ;)

Av Maja - 19 augusti 2013 18:08

°°°°°

 

Första dagen i skolan!

gick 1h sen fick vi gå, vi fick skåp å scheman samt lite annat skit...

sedan åkte jag å Alice till farsta centrum, käka på burger king  

å sen tyo kolla vi på skor, trodde de fanns en klänningsbutik med mera balklänningar i farsta men dom kanske har tagit bort den... nån som vet en bra balklänningsaffär??

för tycker det kan vara så svårt att beställa via nätet, i och med att str. är olika i olika affärer sen ser inte allt alltid ut som på bilden på datorn, jag vill testa innan jag köper det liksom (Y)

säg till om du vet nån bra affär!!

 

Av Maja - 18 augusti 2013 19:55

°°°°°

 

Tips!!!!!


Ta ett nagellack du gillar, lägg på ett lager som du brukar.

låt torka en liten stund, lägg sedan på ett till lager.

jag tycker att det blir snyggare med 2 lager, man veta att man täckt hela nageln, det blir inte så att nageln "lyser" igenom som de kan bli om du bara målar 1 lager.

för att sedan göra så det ska hålla längre kan du lägga på ett överlack

 

*för att lacket ska hålla ännu bättre grunda med ett grundlack*

 

men tänk på att när du lagt underlacket att de torkar ordentligt.

 

mitt tips är att när du lagt de första lagrerna låter de torka ordentligt under eftermiddagen/kvällen

och att du lägger på ditt överlack dagen därpå.

för om du lägger alla lager samtidigt blir det så mycket som ska torka det tar mycket längre tid ibland torkar det inte förrns dagen därpå å då har man redan förstört allt när man sovit!

elr så tar man å lägger underlacket på morgonen osv osv.

 

Det jag vill nå fram till är att man ska inte lägga allt på engång :)

 

Av Maja - 18 augusti 2013 19:52

°°°°°

 

         

 

°°°°°

Av Maja - 18 augusti 2013 14:13

°°°°°

 


 

°°°°°

 

Presentation


Drömmen är att ha ett eget klädföretag.
En stinta på 16 som springer runt på scen som lite olika karaktärer på en liten friteater.
Dansar lite olika, men har fått en ny uppenbarelse, jitterbug
Nu till hösten börjar jag gymnasiet, ni kan läsa om MEJ

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

naglar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards