majafrii

Alla inlägg under juli 2014

Av Maja - 31 juli 2014 17:21

°°°°°

Idag har varit en såndär dag då ingeting har hänt. ungefär som igår då.

Och även det kan ju vara superskönt. Även fast jag ställer klockan så stänger jag bara av den och sover vidare och vaknar när halva dagen har gått, vilket jag hatar. Hatar när dagen är helt bortgången av att man har sovit! phuuu...

Men imorgon måste jag upp i tid då jag ska till grönan med Daniel, hans bröder och några kompisar till dem.

Dcok kommer jag vara den tråkiga i gruppen då jag hatar de äckliga berg-och-dal-banorna. Jag har inte ens åkt vilda musen... men jag älskar lustiga huset t.e.x
 :P




Tycker alla ska lyssna på denna då den är otroligt fin

Av Maja - 30 juli 2014 19:44

°°°°°


Har inte pratat i telefon med mamma sen jag åkte hem, vi har bara sms:at.

Men idag ringde hon mej, å faktist saknar jag mina föräldrar.

idag har dom haft superväder, å jag har haft molnigt, hon skicka bild från forsen där vi brukar bada, å jag vill oxå ligga där å mysa.


inget kvällsdopp varken igår eller idag, antagligen för att Daniel inte är här.

På fredag får jag träffa honom igen, det känns bra.



Av Maja - 30 juli 2014 19:22

°°°°°


...Så jag måste dela det.

Jag har flertal kompisar som även dom har bloggar, som jag läser.

Häromdagen var jag inne på en av dems, hon förklarade varför hon hade sin blogg.

Jag vet att jag själv har förklarat det någon gång förut, men tyckte hon beskrev det så bra så tänker att jag ska dela med mej av det.


-


Jag älskar och skriva av mig om saker. Det är verkligen jätte skönt! Den största anledningen till att jag bloggar är för mig själv, det är som någon sorts bearbetning. Jag mår mycket bättre av det. Och sedan om någon läser det eller inte känner jag är ganska oviktigt. Men jag har ju iallfall minst tjugo unika små läsare som läser den här bloggen. Och känner på mig att det är mina nära vänner. Vilket känns jätte skönt.

 

-

 

http://lovisalinde.blogg.se/ 


Tycker ni ska kika in på hennes blogg, värd att läsa.



Av Maja - 30 juli 2014 17:52

Ligger bara å degar.
Men jag mår inge bra, mår illa å ett tryck i huvet, en hals som har börjat svida, men med detta åskoväder å dagar som är mellan mens å mens, ja alltså ägglossning, så får jag försöka intala mej själv att jag inte mår bra pga av att det ligger något lurt i luften.
Har precis lyssnat klart på sommarpratarna, Caroline Winberg pratade idag. Tycker igentligen inte det var ett så himla bra prat men det kan vara härligt att lyssna på endå.

Av Maja - 30 juli 2014 02:24

Får panik av värmen. Kan inte sova. Det kryper i kroppen. Jag svettas. Det är på tok för varmt nu. Usch. Tungt. Orkar inte. Har ändå duschat kallt! Jag är hungrig. Alla problem som uppstår när man ska sova. Alla tankar som far runt. Sommarlov som snart är slut. Ett tomt hjärta. Prinsen i sin säng å jag i min. Igår var vi båda i din.
Min mage kurrar. Klockan är för mycket för att jag ska orka gå upp. Kommer väcka hela grannskapet.
Jag måste sova. Jag mår illa.

Av Maja - 30 juli 2014 02:19

När jag kom hem från mitt landställe möttes jag å Daniel i centrum å sedan åkte vi hem till mej, vi var här tisdag-torsdag, å på torsdagen åkte vi hem till honom, i och med att han skulle jobba på torsdag kväll. Så då var vi i kyrkan, det var över 100 människor som kom.
Å nu har jag varit hos honom från Tors-tisd. Så har fått varit med min prins i över 1v. Å nu när jag varit hemma en stund så börjar det kännas lite konstigt att inte ha honom här å pussa på...
Nu ligger jag här ensam, svettas ihjäl, en kropp som är totalt myggbiten å ett hjärta som känns tomt.
Har verkligen haft supermysigt. Vi har gått ner å kvällsbadat varje kväll, ätit på tok för mycket glass, druckit islatte, svettats å myst- allt som hör till sommarn.

Ni som faktiskt läser mina fantastiska rubriker kanske undrar när jag ska komma till va jag menar med denna? Hahah
Igår var jag Daniel å 2 kompisar till honom å åt glass (like always) å då satt vi vid en brygga. Men Daniels ena kompis drällde så mycket med sin glass så vi drev med henne att vi kan ju lika gärna kasta i henne för hon är så kladdig det där kommer inte gå bort annars!
Så sa hon hämta servetter åt mej så får ni kasta i mej. Så Daniel sprang å hämta. Men när vi väl skulle kasta i henne var det inte samma sak då ville hon inte... Men så lunga hon ner sej å vi satte oss ner igen, så sa hon jag vill ha godis, så sa jag du får en godispåse av mej om du hoppar i.
Detta är då inte bara en brygga vid vattnet där man badar, nej detta är mer som en kaj, en liten kaj där båtar kommer å lägger till. Å när jag sa att hon skulle få en godis påse, så lyste hon upp å sa lovar du? Jag sa klart jag glr så jag lovade, vi tummade på det, å hon hoppa i på direkten! Bästa stunden på hela dagen! ;)

Av Maja - 28 juli 2014 12:39

...läskigt nära har åskan varit, rakt över oss.
Är ju hos Daniel, igår lyste allt bara upp å direkt efter small det till, det verkligen small, senare fick vi veta att grannens tv var sönder av blixtnedslaget!
Daniels hund vars jätterädd å satte sej i mitt knä... Ja ni kan ju tänka er en Berner sennen hund i mitt lilla knä ;) Hahah gulle.
Även kl 6 imorse drämde det till några gånger rakt över oss.

Av Maja - 24 juli 2014 23:29

Kvällsdopp när vattnet är varmare än luften, myggbitna ben, är det sommar eller är det sommar? Äntligen är sommaren här. När de andra på stranden hade gått kunde man passa på å köra årets nakenchock ;)

Presentation


Drömmen är att ha ett eget klädföretag.
En stinta på 16 som springer runt på scen som lite olika karaktärer på en liten friteater.
Dansar lite olika, men har fått en ny uppenbarelse, jitterbug
Nu till hösten börjar jag gymnasiet, ni kan läsa om MEJ

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

naglar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards