majafrii

Alla inlägg under maj 2013

Av Maja - 20 maj 2013 21:35

Ska lägga mej och läsa lite nu! :)

har haft ont i halsen sedan igår så jag äter zyx! det är seriöst bäst! så ska ta en sån nu innan jag lägger mej!

imorgon är det skola igen! var ju ledig idag som ni kanske förstått?

på onsdag ska jag antagligen klippa mej, känns skönt! ska klippa lite toppar få se om det blir nått mer ;)

på torsdag ska vi till utö med klassen och 7:orna

 

jag sitter å lyssnar på en massa gamla låtar och känner alla känslor och minnen inom mej! jag blir varm i kroppen nästan så jag börjar gråta! även fast inte varje låt har nått relaterat till den så är det minnen, jag vet inte hur jag ska förklara! :P

men det är en skön känsla :P fy va töntig jag låter men aja!

ni får sova så gott och vakna med ett leende imorgon! det gör din dag bättre och andra blir glada :D

puss och godnatt<3

 

skeva läppar... :P

   

Av Maja - 20 maj 2013 18:30

Under den här "resan" har vi gått igenom mycket och lärt oss mycket. Vi har hunnit varit i rättvik, där vi hade jätte mysigt. vi skulle på en techno mässa… som visade sej vara opera och orgel musik med en medelålder på 70. 


Jag ser den här religionen på ett annat sätt än innan, när jag var yngre så jag det som är man kristen är man verkligen crazy-kristen. Men alla tror och ser religionen på olika sätt. Jag tycker personligen det är jätte intressant att se hur olika alla ser på saken. 


Vi har haft olika uppgifter om det vi har pratat om, en gång prata vi om hur man är som person, vi prata om kärlek att det finns olika sorters kärlek, kärlek behöver inte vara att man är kär utan det finns även vänskaps kärlek. vi fick göra masker som visar att vi som människor har olika sidor, och ibland orkar man inte och då kan man ta fram sin mask och gömma sej bakom den. Jag tror att vi har flera olika masker beroende på vem man är med.


En av de första gångerna fick vi uppgiften att måla gud.

Vi satt och och tänkte, för vad är gud egentligen? jag har alltid haft den bilden av en gubbe med långt brunt hår och skägg, en vit klänning och gloria, som jag uppfattade det när jag kollar på allas teckningar är att vi har tänkt att Gud är någon slags "kraft" om man kan kalla det de. Att han alltid finns runt omkring oss, och är med oss.


konfirmationen har gett mej som jag sa förut en annan syn på kristendomen, för jag har hört allas olika åsikter och tankar som oxå låter rimligt som har gett en aha upplevelse och tankeställare. Vi har haft superroligt tillsammans. Det har varit roligare än vad jag trodde, jag var lite neggo i början av att vi var så några. det känns jätte tråkigt att det är över! kan man inte få göra om det om och om igen?

 
Av Maja - 20 maj 2013 18:18

På söndag "smäller" det.

jag blir konfirmerad! jag är nervös faktiskt!

Kanske för vi i gruppen är så amitiösa och har skrivit aslånga "tal", för vi ska berätta i kyrkan hur vi tycker det har varit, vad vi har gjort, och vad det gett oss.

Så jag tänkte ni skulle få se det jag har skrivit :D :P

 

 

å nu fuckar alt upp så jag kan inte klistra in saker.... :P men ska se om det unkar sen hahah!

 

tålamod

Av Maja - 20 maj 2013 18:11

Idag har jag städat, vart ute med hunden, städat, städat, lite mer städning, sedan ut med hunden igen!

efter det fråga alice om jag ville komma hem till henne en stund så jag gick ner till henne. vi började göra lite amerikanska pnnkakor, efter ett tag kom Victor så vi satt på Alice altan å åt pannkakor med kolasås, glass och banan det var supergott!

sedan gick vi på en promenad så gick victor hem till sej och jag å alice tog en extra sväng.

sedan kom molnen vilket sög! det har annars varit strålande sol och vi har gått i shorts!

   

Av Maja - 19 maj 2013 22:43

Sorry för dålig uppd. men i torsdags runt kl.13.00 trodde jag och min klass att vi skulle ha en vanlig SO:lektion....vilket vi inte skulle ha! våra mentorer hade med sej en massa sjalar som dom satte som ögonbindlar på oss, jag trodde vi bara skulle göra någon lek i skolan, men sedan säger dom "ni kommer inte komma hem förrns imorgon kl 12.30, ni har blivit kidnappade, ni kommer få en främlings hand (en förälder) som kommer leda er till ett ställe det kan bli vart som helst"

jag fick gå med alice och embla, sedaan var det Neas mamma som ledde oss, när vi går där säger jag, omg dom sa vad som helst kan hända.... jag ba omg dom kommer eskortera oss till tyskland och gasa ihjäl oss... haha jag var ironisk flr er som är lite mer trögtänkta ;)

Men så stannar vi, och vi hör båtar, vi är i hamnen! vi får inte ta av oss ögonbindlarna än, dom leder oss på en båt, under hela båtfärden måste vi ha ögonbindlarna på oss! men jag kommer på när vi sitter där i båten! vi ska säkert till rögrund till en i våran klass föräldrars vandrarhem!

vi åker med båten ca 20 min, när vi är framme får vi ta av oss bindlarna, det enda vi ser är skog..... vi gick en liten bit och det visade sej att vi skulle vara där på vandrarhemmet! dom hade dukat jätte fint och lagat 3 rätters!

vi bada badtunna, fatta nöstan hela min klass i en liten badtunna! ;9 hahhaah nej men det var mysigt! sedan bastade vi! vissa stannade kvar i tunnan, andra bastade, vissa satt i soffan och pratade, jag typ gick runt bland alla olika ställen och snacka med alla jag somna väl runt 04.30 men vissa andra somna 07.00, men det tycker jag var fett skönt att vi faktiskt fick det och inte behlvde lägga oss astidigit! jag menar min mentor la sej typ 5 han satt liksom uppe längre än jag ;)

nej men vi hade asmysigt! det var fett roligt! att dom förberätt så mycket å inte sagt något! våra föräldrar hade packat till oss liksom innan! så det hade dom lömnat upp till skolan så hade dom kommit å hämtat med båt så det var asnice! <3

     

Av Maja - 19 maj 2013 18:37

   

Av Maja - 15 maj 2013 21:09

min favvo låt när jag var yngre... hahah!!

jag kunde hela.. eller kunde å kunde är väl å ta i men jag liksom tyckte jag kunde då ;) ni vet som man tyckte när man var liten





btw jag ser helt fucktup ut för mitt öga är svullet.....

Presentation


Drömmen är att ha ett eget klädföretag.
En stinta på 16 som springer runt på scen som lite olika karaktärer på en liten friteater.
Dansar lite olika, men har fått en ny uppenbarelse, jitterbug
Nu till hösten börjar jag gymnasiet, ni kan läsa om MEJ

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

naglar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards