majafrii

Alla inlägg den 7 januari 2014

Av Maja - 7 januari 2014 17:59

°°°°°

 

Har gjort nya naglar, tänkte visa steg för steg hur jag gjorde dem! :) 

 

jag började med att ta bort mitt gamla lack, och filade naglarna jämt och som jag vill ha dem.

valde ut lacken jag skulle använda, man kan använda så många lack man vill i princip men jag använde mej av 3 olika

jag började med att ta ett underlack.

sedan tog jag  mitt rosa lack och lägga över nageln.

la så nogrant jag kunde längst in men gick inte hela vägen ut på nageln då jag sedan ska ta ett annat lack på! 

men de kan man göra som man vill

 

 

 

sedan tog jag en "svamp" tog en av mina sminksvampar.

jag la den lila färgen jag valt men tog även lite av den rosa, ta rätt mycket lack på svampen då den drar åt dej rätt mcyket.

 

ett annat alternativ är att man lägger ut lite av sin lack på ett papper elr en plast mapp som jag har. och sedan blander dem lite där de möter varann och sedan duttar svampen där ist.

jag tycker det är lättare att göra dirket på svampen.

sedna duttar jag detta på min nagel

 

nu kan man ha fått lite lack runtom på fingret, det tar du bort med en tops elr liknande.

(som ni ser har jag inte riktigt fått bort min gelé sen jag gjorde förlängning...)

sedan tog jag mitt suger crush nagellack och la en tunn linje i kanten av nageln och duttade lite så jag fick lite glitter :) som en final touch ;) HAHAH lol

sedan la jag ett överlack!

nu ska det bara torka :) 

klart

 

Det är bra att lägga under och över lack då det håller bättre! 

sedan när du lägger överlacket blir det som att de färger du lagt smooodar ihop sej ännu mer :)

     

Av Maja - 7 januari 2014 16:24

°°°°°

(kolla bilden)

Jag brukar göra så, jag brukar kunna stå plankan längre, t.e.x att jag har mobilen och tar tid med och sedan kollar jag lite typ instagram elr tidninen elr facebook osv...  

Av Maja - 7 januari 2014 16:16

°°°°°

 

Har funderat på att börja lägga upp lite tränings tips och sånt, sånt som jag läser och ser och får motivation till! 

jag tänker jätte ofta att jag ska börja träna mer och mer, men sedan rinner det ut i sanden! 

vissa frågar mej maja va tränar du? så säger jag att jag dansar zumba dåra, och att jag göra lite sit-ups och squats, plankan och lite andra lätta övningar man kan göra hemma, så får jag ofta kommentaren tebax, -men det hjälper ju inte så mycket att bara göra lite situps? 

nej kanske inte men man måste börja någonstans, och jag känner mej bättre och känner att det kan ta ibland!

   

Av Maja - 7 januari 2014 13:45

Gjorde denna idag! Den var jobbigare än jag trodde! Kanske för jag inte är så jätte tränad? Elr så ät den jobbig?

Av Maja - 7 januari 2014 00:35

Yes.. Det suger men de är sanningen.. Fan.. Men snart är det sommar!!!
Har börjat sy på en halvcirkelkjol idag :) får se om de blir bra :)
Är super kissni men ni vet för långt te toan men 7 m...


Ikväll lägger vi oss i tid Maja! Jo tjena...

Presentation


Drömmen är att ha ett eget klädföretag.
En stinta på 16 som springer runt på scen som lite olika karaktärer på en liten friteater.
Dansar lite olika, men har fått en ny uppenbarelse, jitterbug
Nu till hösten börjar jag gymnasiet, ni kan läsa om MEJ

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

naglar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards